• Så kom der Bi- og sommerfuglebad op på min altan.
    Med dette gule bi- og sommerfuglebad vil du kunne give vilde bier vand, hvilket de har brug for, når de skal opløse krystalliseret honning. Bier kan ikke svømme, og derfor medfølger der sorte sten, som bierne kan stå på. Sommerfuglene har nem adgang – og begge arter vil blive tiltrukket af den flotte gule farve. #bee&butterflybath #biodiversitet
    Så kom der Bi- og sommerfuglebad op på min altan. Med dette gule bi- og sommerfuglebad vil du kunne give vilde bier vand, hvilket de har brug for, når de skal opløse krystalliseret honning. Bier kan ikke svømme, og derfor medfølger der sorte sten, som bierne kan stå på. Sommerfuglene har nem adgang – og begge arter vil blive tiltrukket af den flotte gule farve. #bee&butterflybath #biodiversitet
    Like
    Love
    3
    0 Kommentarer 0 Delinger 87 Visninger
  • Billie Myers "Kiss the rain" - En smuk sang om lang distance forhold og længsel.. Er der noget bedre på en regnfuld Søndag, end at have den her sang i baggrunden, imens regnen falder blidt, og Solsorten sidder og synger sin egen sang...

    Alt i mens man sender en tanke til den gang man selv var i et lang distance forhold med, en der betød alverden for en, men som desværre forsvandt ud i regnen, men aldrig ud i glemslen...

    Er der noget bedre end at gå en tur i regnen igennem en skov, på en strand, langs marker, når det regner, ikke i min verden. Eller bare gå en tur i mørket igennem byen, mens regnen falder og giver et vandspejl på den mørke asfalt, hvor lyskryds afspejles i vandpytterne. Eller bare sidde og kigge ud af vinduet, og lade livet passere mellem regndråberne, lade tankerne vandre i mellem de blide dråber der falder fra himlen..

    https://www.youtube.com/watch?v=Kq-r4ZUpels&list=RDKq-r4ZUpels&start_radio=1
    Billie Myers "Kiss the rain" - En smuk sang om lang distance forhold og længsel.. Er der noget bedre på en regnfuld Søndag, end at have den her sang i baggrunden, imens regnen falder blidt, og Solsorten sidder og synger sin egen sang... Alt i mens man sender en tanke til den gang man selv var i et lang distance forhold med, en der betød alverden for en, men som desværre forsvandt ud i regnen, men aldrig ud i glemslen... Er der noget bedre end at gå en tur i regnen igennem en skov, på en strand, langs marker, når det regner, ikke i min verden. Eller bare gå en tur i mørket igennem byen, mens regnen falder og giver et vandspejl på den mørke asfalt, hvor lyskryds afspejles i vandpytterne. Eller bare sidde og kigge ud af vinduet, og lade livet passere mellem regndråberne, lade tankerne vandre i mellem de blide dråber der falder fra himlen.. https://www.youtube.com/watch?v=Kq-r4ZUpels&list=RDKq-r4ZUpels&start_radio=1
    0 Kommentarer 0 Delinger 129 Visninger
  • "Av min arm" - Uden at tænke meget over det har vi i mange år nydt godt af kryptering baseret på smarte regnestykker, som en normal computer ikke kan løse. Men snart kommer kvantecomputeren og spiser den slags til morgenmad, så vi har travlt med at beskytte os på ny.
    😎 "Av min arm" - Uden at tænke meget over det har vi i mange år nydt godt af kryptering baseret på smarte regnestykker, som en normal computer ikke kan løse. Men snart kommer kvantecomputeren og spiser den slags til morgenmad, så vi har travlt med at beskytte os på ny.
    FINANS.DK
    Kvantecomputere er på vej til at bryde alt det, der beskytter vores hemmeligheder. Men løsninger er på vej - fra Aarhus
    Uden at tænke meget over det har vi i mange år nydt godt af kryptering baseret på smarte regnestykker, som en normal computer ikke kan løse. Men snart kommer kvantecomputeren og spiser den slags til morgenmad, så vi har travlt med at beskytte os på ny.
    0 Kommentarer 0 Delinger 130 Visninger
  • Vi skriver juni 2026 og der er kommet godt gang i drivhuset - diverse pallerammer og køkkenhaven.

    I drivhuset er der 2 agurkeplanter 3 tomatplanter 3 chili planter 2 peberfrugtplanter Rucolasalat og Dill og lidt mere.

    Udenfor er der diverse krydderurter, salat og gulerødder - de tidlige kartofler i pallerammer er snart klat til at blive høstet og to andre sorter er godt på vej.

    Vi plejer at høste tre omgange kartofler på en sæson, hvor de sidste bliver taget op ultimo oktober.

    Hvis det har fanget din interesse, skulle du kigge ind i Socii gruppen "Drivhuset" https://socii.dk/groups/4420260415084744

    #Socii #drivhus #have #dyrkning #agurker #tomater #chili #peberfrugter #salat #krydderurter #kartofler #gulerødder #køkkenhaven #OleVagnkjær
    Vi skriver juni 2026 og der er kommet godt gang i drivhuset - diverse pallerammer og køkkenhaven. I drivhuset er der 2 agurkeplanter 3 tomatplanter 3 chili planter 2 peberfrugtplanter Rucolasalat og Dill og lidt mere. Udenfor er der diverse krydderurter, salat og gulerødder - de tidlige kartofler i pallerammer er snart klat til at blive høstet og to andre sorter er godt på vej. Vi plejer at høste tre omgange kartofler på en sæson, hvor de sidste bliver taget op ultimo oktober. 😉 Hvis det har fanget din interesse, skulle du kigge ind i Socii gruppen "Drivhuset" https://socii.dk/groups/4420260415084744 #Socii #drivhus #have #dyrkning #agurker #tomater #chili #peberfrugter #salat #krydderurter #kartofler #gulerødder #køkkenhaven #OleVagnkjær
    Like
    Yay
    2
    0 Kommentarer 0 Delinger 156 Visninger 2
  • Kimi Antonelli skriver Formel-1 historie i Monaco:
    - Jeg ryster stadig Kimi Antonelli bliver allerede sammenlignet med legender som Ayrton Senna efter en ufattelig pole-position i Monaco.

    Der bliver ben hård kamp fra start med Max Verstapen som 2ér fra start søndag - Se live race på TV3+ og Viaplay.

    #Socii #Formel_1 #Monaco2026 #TV3+ #Viaplay
    Kimi Antonelli skriver Formel-1 historie i Monaco: - Jeg ryster stadig Kimi Antonelli bliver allerede sammenlignet med legender som Ayrton Senna efter en ufattelig pole-position i Monaco. Der bliver ben hård kamp fra start med Max Verstapen som 2ér fra start søndag - Se live race på TV3+ og Viaplay. #Socii #Formel_1 #Monaco2026 #TV3+ #Viaplay
    Like
    1
    0 Kommentarer 0 Delinger 377 Visninger
  • #blomster #insekter #have #natur
    #flowers #insects #garden #nature
    #blumen #insekten #garten #natur
    #blomster #insekter #have #natur #flowers #insects #garden #nature #blumen #insekten #garten #natur
    Wow
    1
    0 Kommentarer 0 Delinger 360 Visninger
  • Danmarks grønne alliance med Kina: Kan et lille land virkelig flytte en supermagt?



    Svaret findes i den hidtil mest omfattende analyse af det dansk-kinesiske grønne diplomati fra 2007 til 2024, udgivet af Sinolytica.

    Analysen viser, at klimaet er blevet det område, hvor samarbejde ikke blot er muligt, men rationelt for begge parter.



    Men vi står ved en skillevej: I 2026 udløber det nuværende Grønne Arbejdsprogram (DGA), præcis samtidig med at Kina ruller sin 15. femårsplan ud.

    Det gør 2026 til et geopolitisk "super-år", der vil definere, om Danmark fortsat kan spille en rolle i Beijings grønne maskinrum.





    De strategiske fund er skarpe:



    Fra niche til storskala:

    Samarbejdet er pivoteret fra tidlig vidensdeling til industriel implementering af el-infrastruktur og maritime løsninger som grøn methan-bunkring.



    Komplementære styrker:

    Synergien mellem dansk regulatorisk niche-ekspertise og Kinas unikke evne til industriel skalering er motoren i energiomstillingen.



    Pragmatisk diplomati:

    Klimaet er det sidste "safe space" for teknologisk og økonomisk udveksling i en de-risking æra.





    Klimapolitik ER industripolitik.

    Med Kinas 15. femårsplan trues den danske relevans af kinesisk selvforsyning og eksport. Vi skal mestre systemintegration og energieffektivitet for at forblive uundværlige over for en supermagt i hastig vækst.



    Læs hele analysen her: https://www.sinolytica.dk/forskningsbrief/samarbejdende-innovation-som-motor-for-den-groenne-omstilling/
    Danmarks grønne alliance med Kina: Kan et lille land virkelig flytte en supermagt? Svaret findes i den hidtil mest omfattende analyse af det dansk-kinesiske grønne diplomati fra 2007 til 2024, udgivet af Sinolytica. Analysen viser, at klimaet er blevet det område, hvor samarbejde ikke blot er muligt, men rationelt for begge parter. Men vi står ved en skillevej: I 2026 udløber det nuværende Grønne Arbejdsprogram (DGA), præcis samtidig med at Kina ruller sin 15. femårsplan ud. Det gør 2026 til et geopolitisk "super-år", der vil definere, om Danmark fortsat kan spille en rolle i Beijings grønne maskinrum. De strategiske fund er skarpe: Fra niche til storskala: Samarbejdet er pivoteret fra tidlig vidensdeling til industriel implementering af el-infrastruktur og maritime løsninger som grøn methan-bunkring. Komplementære styrker: Synergien mellem dansk regulatorisk niche-ekspertise og Kinas unikke evne til industriel skalering er motoren i energiomstillingen. Pragmatisk diplomati: Klimaet er det sidste "safe space" for teknologisk og økonomisk udveksling i en de-risking æra. Klimapolitik ER industripolitik. Med Kinas 15. femårsplan trues den danske relevans af kinesisk selvforsyning og eksport. Vi skal mestre systemintegration og energieffektivitet for at forblive uundværlige over for en supermagt i hastig vækst. Læs hele analysen her: https://www.sinolytica.dk/forskningsbrief/samarbejdende-innovation-som-motor-for-den-groenne-omstilling/
    1 Kommentarer 0 Delinger 418 Visninger
  • Artiklen giver et godt billede af den store opgave regeringen står overfor med omformning af landbruget.

    https://www.information.dk/indland/leder/2026/06/groenne-omkalfatring-dansk-landbrug-kraever-stamina?kupon=eyJpYXQiOjE3ODA3NzMzMzgsInN1YiI6IjE3MzI0ODo4NDAyMDgifQ.kfHZDhn21hMt7kN5g-AGmQ
    Artiklen giver et godt billede af den store opgave regeringen står overfor med omformning af landbruget. https://www.information.dk/indland/leder/2026/06/groenne-omkalfatring-dansk-landbrug-kraever-stamina?kupon=eyJpYXQiOjE3ODA3NzMzMzgsInN1YiI6IjE3MzI0ODo4NDAyMDgifQ.kfHZDhn21hMt7kN5g-AGmQ
    WWW.INFORMATION.DK
    Den grønne omkalfatring af dansk landbrug kræver mod og stamina
    Den nye regering lægger op til den mest vidtgående landbrugsreform i 100 år. Men processens mange tandhjul er endnu ikke synkroniseret, og på Axelborg ulmer vreden
    Like
    4
    0 Kommentarer 0 Delinger 406 Visninger
  • Pretty Maids "Drops of heaven" - Er der et Dansk band jeg bare har været vild med lige fra deres første album - så er det Pretty Maids. De har holdt ved selv da Rock musikken gik af fløjten, blev de ved og ved. Pretty Maids og D-A-D er to bands der bare aldrig opgiver.

    Ikke en gang sanger Poul Christensens (aka Ronnie Atkins) uhelbredelige lungekræft har kunnet stoppe ham eller bandet.

    Pretty Maids kan bare et eller andet, i sær når de laver de mere poppede numre, som netop denne her. Deres største hit til dags dato er nok deres version af det gamle Thin Lizzy nummer "Please don't leave me" .. Pretty Maids' version er 100x bedre end Lizzys (Og jeg er kæmpe Thin Lizzy fan)..

    Min store musikalske drøm med Danske bands er at se Pretty Maids, D-A-D og Sort Sol spille koncert sammen.. De største indenfor Dansk Heavy/Rock.


    https://www.youtube.com/watch?v=CcJJvRenq5w&list=RDCcJJvRenq5w&start_radio=1
    Pretty Maids "Drops of heaven" - Er der et Dansk band jeg bare har været vild med lige fra deres første album - så er det Pretty Maids. De har holdt ved selv da Rock musikken gik af fløjten, blev de ved og ved. Pretty Maids og D-A-D er to bands der bare aldrig opgiver. Ikke en gang sanger Poul Christensens (aka Ronnie Atkins) uhelbredelige lungekræft har kunnet stoppe ham eller bandet. Pretty Maids kan bare et eller andet, i sær når de laver de mere poppede numre, som netop denne her. Deres største hit til dags dato er nok deres version af det gamle Thin Lizzy nummer "Please don't leave me" .. Pretty Maids' version er 100x bedre end Lizzys (Og jeg er kæmpe Thin Lizzy fan).. Min store musikalske drøm med Danske bands er at se Pretty Maids, D-A-D og Sort Sol spille koncert sammen.. De største indenfor Dansk Heavy/Rock. https://www.youtube.com/watch?v=CcJJvRenq5w&list=RDCcJJvRenq5w&start_radio=1
    0 Kommentarer 0 Delinger 418 Visninger
  • Forstå det nu for po.... !

    Jeg håber den nye forsvarsminister forstår det, ellers er vores forsvars-milliarder intet bevendt og vi ender op med at være værre stillet end nu hvor vi dog kan drømme om støtte fra USA...
    https://politiken.dk/danmark/art10864555/Derfor-er-droner-den-største-revolution-siden-krudtet-og-flyvemaskinen
    Forstå det nu for po.... ! Jeg håber den nye forsvarsminister forstår det, ellers er vores forsvars-milliarder intet bevendt og vi ender op med at være værre stillet end nu hvor vi dog kan drømme om støtte fra USA... https://politiken.dk/danmark/art10864555/Derfor-er-droner-den-største-revolution-siden-krudtet-og-flyvemaskinen
    POLITIKEN.DK
    Derfor er droner den største revolution siden krudtet og fly
    På få år har ubemandede dræbermaskiner fuldstændig ændret karakteren af moderne krig. Svagere lande kan nu tage kampen op mod stormagter, der har svært ved at finde et effektivt modsvar mod dronerne.
    Like
    3
    0 Kommentarer 0 Delinger 247 Visninger
Flere resultater