• Elsker du dansk musik, gode historier og at være på? Rockmuseet i Roskilde søger studerende, der vil gøre pop, rock og ungdomskultur levende for skoleklasser, turister og musikelskere.

    Her får du ikke bare et studiejob – du får lov til at stå på scenen (næsten), møde masser af mennesker og skabe oplevelser, der bliver husket. Perfekt for dig, der har energi, humor og ikke er bange for at gribe mikrofonen Læs mere og ansøg her: https://studerendeonline.dk/job/3056594/

    #studiejob #musik #formidling #kultur #ViAnsætter #LedigStilling #AnsøgJob #Jobopslag
    🎸 Elsker du dansk musik, gode historier og at være på? Rockmuseet i Roskilde søger studerende, der vil gøre pop, rock og ungdomskultur levende for skoleklasser, turister og musikelskere. 🎤✨ Her får du ikke bare et studiejob – du får lov til at stå på scenen (næsten), møde masser af mennesker og skabe oplevelser, der bliver husket. Perfekt for dig, der har energi, humor og ikke er bange for at gribe mikrofonen 🎶😎 Læs mere og ansøg her: https://studerendeonline.dk/job/3056594/ #studiejob #musik #formidling #kultur #ViAnsætter #LedigStilling #AnsøgJob #Jobopslag
    0 Kommentarer 0 Delinger 43 Visninger
  • Tusindvis af maskiner arbejder nu skjult under havets overflade – og det kan få konsekvenser for fremtidens energiforbrug!
    Kinesiske ingeniører har sænket næsten 2000 servere ned på havbunden og koblet dem direkte til havvindmøller – alt sammen for at løse et voksende problem, som AI og streaming kun gør større.

    På land: Det koster det strøm i enorme mængder, hver gang vi streamer film, bruger AI-chatbots eller bare tjekker en rejseapp.
    - Og bag kulissen står datacentre på land og arbejder på højtryk – og sveder.
    De sluger både strøm og ferskvand for at holde serverne kølige, og regningen bliver kun større i takt med, at kunstig intelligens og cloud-tjenester vokser.

    #Socii #AI_Streaming #strømforbrug #KunstigIntelligens #CloudGTjenester
    Tusindvis af maskiner arbejder nu skjult under havets overflade – og det kan få konsekvenser for fremtidens energiforbrug! 🧐 Kinesiske ingeniører har sænket næsten 2000 servere ned på havbunden og koblet dem direkte til havvindmøller – alt sammen for at løse et voksende problem, som AI og streaming kun gør større. 🤔 På land: Det koster det strøm i enorme mængder, hver gang vi streamer film, bruger AI-chatbots eller bare tjekker en rejseapp. - Og bag kulissen står datacentre på land og arbejder på højtryk – og sveder. De sluger både strøm og ferskvand for at holde serverne kølige, og regningen bliver kun større i takt med, at kunstig intelligens og cloud-tjenester vokser. #Socii #AI_Streaming #strømforbrug #KunstigIntelligens #CloudGTjenester
    Sad
    3
    0 Kommentarer 0 Delinger 209 Visninger
  • Verdens største batteriproducent CATL, har netop løftet sløret for nogle meget ambitiøse fremtidsplaner.

    Fokus er nu rettet mod en teknologi, der kan blive en revolution for elbiler. Det såkaldte litium luft-batteri overgår solid state-teknologien med flere længder, men er stadig i laboratoriet. Se også: Se hvilke elbiler der er bedst i test Litium-luft-batterier har imponerende energitæthed.

    - Men hvad er et "Litium-luft-batteri" og hvorfor er det revolutionerende for e-bil industrien - Klik og læs mere.

    #Socii #Litium_luft_batteri
    Verdens største batteriproducent CATL, har netop løftet sløret for nogle meget ambitiøse fremtidsplaner. Fokus er nu rettet mod en teknologi, der kan blive en revolution for elbiler. Det såkaldte litium luft-batteri overgår solid state-teknologien med flere længder, men er stadig i laboratoriet. Se også: Se hvilke elbiler der er bedst i test Litium-luft-batterier har imponerende energitæthed. - Men hvad er et "Litium-luft-batteri" og hvorfor er det revolutionerende for e-bil industrien - Klik og læs mere. #Socii #Litium_luft_batteri
    WWW.LARGE-BATTERY.COM
    Forklaring af litium-luft-batteri: Sådan fungerer det — Large Battery
    Et lithium-luft-batteri bruger lithium og ilt til at opnå en høj energitæthed, hvilket gør det lettere og mere effektivt end lithium-ion-batterier til elbiler og energilagring.
    0 Kommentarer 0 Delinger 78 Visninger
  • Datacentres ressourceforbrug – Fra udfordring til kontrolleret vækst



    Den teknologiske acceleration inden for AI skaber et paradoks: Mens teknologien effektiviserer, presser datacentre vores kritiske ressourcer til det yderste.



    Grundfos efterlyser nu strammere EU-standarder for at sikre, at den digitale vækst ikke sker på bekostning af den grønne omstilling.



    Grundfos foreslår følgende prioritering:



    Vandforbrug:

    AI-datacentre bruger dagligt 19.000 m3 vand til køling – mere end 100 familiers årlige forbrug. Det kræver radikal optimering for at beskytte lokal forsyning.



    El-kapacitet:

    Forbruget stiger fra 4 % i dag til 13 % i 2040. Risikoen er, at datacentrene "æder elektrificeringen op indefra" og fortrænger den øvrige industris adgang til vedvarende energi.



    Regulering:

    Grundfos’ foreslåede EU-standarder er ikke en hindring, men en nødvendig sikring af industriens "license to operate".





    Det rammer en øm tå i dansk politik:

    Skal vi prioritere tech-giganter eller national industri?



    Den digitale revolution er ikke en gratis omgang. Den er tung, tørstig og ekstremt energikrævende.



    Vi står over for et fundamentalt spørgsmål om prioritering: Skal vores digitale livsstil have førsteret til de knappe grønne ressourcer, eller skal vi kræve, at teknologien underlægger sig de fysiske begrænsninger, vores planet og vores energisystem sætter?





    Læs mere: https://nyheder.tv2.dk/business/2024-05-23-stigende-elforbrug-moeder-modstand-fra-grundfos
    Datacentres ressourceforbrug – Fra udfordring til kontrolleret vækst Den teknologiske acceleration inden for AI skaber et paradoks: Mens teknologien effektiviserer, presser datacentre vores kritiske ressourcer til det yderste. Grundfos efterlyser nu strammere EU-standarder for at sikre, at den digitale vækst ikke sker på bekostning af den grønne omstilling. Grundfos foreslår følgende prioritering: Vandforbrug: AI-datacentre bruger dagligt 19.000 m3 vand til køling – mere end 100 familiers årlige forbrug. Det kræver radikal optimering for at beskytte lokal forsyning. El-kapacitet: Forbruget stiger fra 4 % i dag til 13 % i 2040. Risikoen er, at datacentrene "æder elektrificeringen op indefra" og fortrænger den øvrige industris adgang til vedvarende energi. Regulering: Grundfos’ foreslåede EU-standarder er ikke en hindring, men en nødvendig sikring af industriens "license to operate". Det rammer en øm tå i dansk politik: Skal vi prioritere tech-giganter eller national industri? Den digitale revolution er ikke en gratis omgang. Den er tung, tørstig og ekstremt energikrævende. Vi står over for et fundamentalt spørgsmål om prioritering: Skal vores digitale livsstil have førsteret til de knappe grønne ressourcer, eller skal vi kræve, at teknologien underlægger sig de fysiske begrænsninger, vores planet og vores energisystem sætter? Læs mere: https://nyheder.tv2.dk/business/2024-05-23-stigende-elforbrug-moeder-modstand-fra-grundfos
    0 Kommentarer 0 Delinger 352 Visninger
  • Den nye Ministerliste.

    Statsminister Mette Frederiksen (S)
    Økonomi- og indenrigsminister Pia Olsen Dyhr (SF)
    Udenrigsminister Lars Løkke Rasmussen (M)
    Erhvervs- og konkurrencekraftsminister Martin Lidegaard (R)
    Finansminister Peter Hummelgaard (S)
    Justitsminister Nicolai Wammen (S)
    Forsknings-, uddannelses- og digitaliseringsminister Christina Egelund (M)
    Klima-, energi- og forsyningsminister Samira Nawa (R)
    By-, land- og transportminister Signe Munk (SF)
    Udlændinge- og integrationsminister Morten Bødskov (S)
    Undervisningsminister Magnus Heunicke (S)
    Beskæftigelsesminister og minister for ligestilling Ane Halsboe-Jørgensen (S)
    Forsvarsminister Jeppe Bruus (S)
    Skatte- og vækstminister Jakob Engel-Schmidt (M)
    Sundhedsminister og kirkeminister Ida Auken (S)
    Minister for natur og dyrevelfærd Christian Rabjerg Madsen (S)
    Kulturminister Zenia Stampe (R)
    Minister for samfundssikkerhed og beredskab Lisbeth Bech-Nielsen (SF)
    Børne-, ældre- og boligminister Jacob Mark (SF)
    Socialminister og minister for nordisk samarbejde Monika Rubin (M)
    Miljøminister Maria Reumert Gjerding (SF)

    Hvordan f.. i hel.. kan man udnævne Jeppe Bruus som Forsvarsminister?
    Hvordan f.. i hel.. kan man sætte inkompetente Ane Halsboe som Beskæftigelsesminister?
    Hvordan f.. i hel.. kan man sætte klovnen Magnus Heunicke som Undersisningsminister?
    Hvordan f.. i hel.. kan man udnævne Monika Rubin som Social Minister?

    Det er godt nok fire fæle fejl.

    De arbejdsløse skal dæleme holde på hat og briller.
    Den nye Ministerliste. Statsminister Mette Frederiksen (S) Økonomi- og indenrigsminister Pia Olsen Dyhr (SF) Udenrigsminister Lars Løkke Rasmussen (M) Erhvervs- og konkurrencekraftsminister Martin Lidegaard (R) Finansminister Peter Hummelgaard (S) Justitsminister Nicolai Wammen (S) Forsknings-, uddannelses- og digitaliseringsminister Christina Egelund (M) Klima-, energi- og forsyningsminister Samira Nawa (R) By-, land- og transportminister Signe Munk (SF) Udlændinge- og integrationsminister Morten Bødskov (S) Undervisningsminister Magnus Heunicke (S) Beskæftigelsesminister og minister for ligestilling Ane Halsboe-Jørgensen (S) Forsvarsminister Jeppe Bruus (S) Skatte- og vækstminister Jakob Engel-Schmidt (M) Sundhedsminister og kirkeminister Ida Auken (S) Minister for natur og dyrevelfærd Christian Rabjerg Madsen (S) Kulturminister Zenia Stampe (R) Minister for samfundssikkerhed og beredskab Lisbeth Bech-Nielsen (SF) Børne-, ældre- og boligminister Jacob Mark (SF) Socialminister og minister for nordisk samarbejde Monika Rubin (M) Miljøminister Maria Reumert Gjerding (SF) Hvordan f.. i hel.. kan man udnævne Jeppe Bruus som Forsvarsminister? Hvordan f.. i hel.. kan man sætte inkompetente Ane Halsboe som Beskæftigelsesminister? Hvordan f.. i hel.. kan man sætte klovnen Magnus Heunicke som Undersisningsminister? Hvordan f.. i hel.. kan man udnævne Monika Rubin som Social Minister? Det er godt nok fire fæle fejl. De arbejdsløse skal dæleme holde på hat og briller.
    1 Kommentarer 0 Delinger 440 Visninger
  • Regeringens roadmap gør klima til sikkerhedspolitik

    S-SF-M-R-regeringen rykker nu fra valgløfter til operativ virkelighed.



    Med 40 nævnelser af "energi" og 37 af "sikkerhed" mod blot 19 af "klima", er grøn energi nu lig med national uafhængighed.

    For industrien er præmissen "elektrificering eller kaos" – forsyningssikkerhed er blevet det primære konkurrenceparameter.



    Visionen er et selvforsynende Danmark drevet af grøn energi.

    Med 2 mia. kr. årligt til elektrificering og et skærpet mål om 85% reduktion i 2035, defineres rammen for dansk erhvervslivs investeringer de næste årtier.





    3 pointer:



    Politisk kompromis:

    85%-målet i 2035 lander balancen mellem rød ambition og blå realisme, hvilket sikrer et stabilt mandat bag klimaloven.



    Akutplan for elnettet:

    Energinet får et udvidet mandat til proaktivt at løse de flaskehalse, der lige nu truer med at kvæle elektrificeringen.



    Lokalt ejerskab:

    Økonomiske bonusser og medejerskab til borgere og kommuner skal fjerne modstanden mod VE-udbygning på land.







    Læs mere: https://klimamonitor.dk/nyheder/politik/article19350399.ece
    Regeringens roadmap gør klima til sikkerhedspolitik S-SF-M-R-regeringen rykker nu fra valgløfter til operativ virkelighed. Med 40 nævnelser af "energi" og 37 af "sikkerhed" mod blot 19 af "klima", er grøn energi nu lig med national uafhængighed. For industrien er præmissen "elektrificering eller kaos" – forsyningssikkerhed er blevet det primære konkurrenceparameter. Visionen er et selvforsynende Danmark drevet af grøn energi. Med 2 mia. kr. årligt til elektrificering og et skærpet mål om 85% reduktion i 2035, defineres rammen for dansk erhvervslivs investeringer de næste årtier. 3 pointer: Politisk kompromis: 85%-målet i 2035 lander balancen mellem rød ambition og blå realisme, hvilket sikrer et stabilt mandat bag klimaloven. Akutplan for elnettet: Energinet får et udvidet mandat til proaktivt at løse de flaskehalse, der lige nu truer med at kvæle elektrificeringen. Lokalt ejerskab: Økonomiske bonusser og medejerskab til borgere og kommuner skal fjerne modstanden mod VE-udbygning på land. Læs mere: https://klimamonitor.dk/nyheder/politik/article19350399.ece
    Like
    Yay
    2
    1 Kommentarer 0 Delinger 440 Visninger
  • Vejen ud af elektrificeringskrisen = afvikl afbrændingsøkonomien

    - Digitaliser elnettet nu, ellers kommer vi til at betale prisen for forældet infrastruktur.



    I en aktuel analyse fra CIP Foundation fastslår Eva Berneke og Charlotte B. Jepsen, at vi har teknologien, men mangler politisk handling for at aktivere elnettets fleksibilitet.



    Her er de tre afgørende indsigter



    Kapacitetskrise kræver fleksibilitet:

    Med 60 GW i kø er intelligent forbrug den eneste "muskel", der effektivt kan afværge massive infrastrukturforsinkelser.



    Økonomisk nødvendighed:

    Besparelser på 2,2 mia. kr. i netinvesteringer og 1,4 mia. kr. på elregningen gør fleksibilitet til en bunden opgave for enhver beslutningstager.



    Det rationelle fundament:

    Datadeling, dynamiske tariffer, markedsgørelse og digitalisering er det eneste logiske rammeværk for at frigøre potentialet på 7 GW i 2035.



    Skiftet fra molekyler (80 % af dagens energi) til intelligente elektroner kræver et opgør med vanetænkningen.

    Valget står mellem dyrt kobber eller intelligente bits; vi kan ikke bygge os ud af elektrificeringskrisen, vi skal styre os ud af den.



    Læs mere her:

    https://www.altinget.dk/forsyning/artikel/cip-foundation-vi-kan-ikke-bygge-os-ud-af-elektrificeringskrisen-men-forbrugsfleksibilitet-kan-aflaste-elnettet
    Vejen ud af elektrificeringskrisen = afvikl afbrændingsøkonomien - Digitaliser elnettet nu, ellers kommer vi til at betale prisen for forældet infrastruktur. I en aktuel analyse fra CIP Foundation fastslår Eva Berneke og Charlotte B. Jepsen, at vi har teknologien, men mangler politisk handling for at aktivere elnettets fleksibilitet. Her er de tre afgørende indsigter Kapacitetskrise kræver fleksibilitet: Med 60 GW i kø er intelligent forbrug den eneste "muskel", der effektivt kan afværge massive infrastrukturforsinkelser. Økonomisk nødvendighed: Besparelser på 2,2 mia. kr. i netinvesteringer og 1,4 mia. kr. på elregningen gør fleksibilitet til en bunden opgave for enhver beslutningstager. Det rationelle fundament: Datadeling, dynamiske tariffer, markedsgørelse og digitalisering er det eneste logiske rammeværk for at frigøre potentialet på 7 GW i 2035. Skiftet fra molekyler (80 % af dagens energi) til intelligente elektroner kræver et opgør med vanetænkningen. Valget står mellem dyrt kobber eller intelligente bits; vi kan ikke bygge os ud af elektrificeringskrisen, vi skal styre os ud af den. Læs mere her: https://www.altinget.dk/forsyning/artikel/cip-foundation-vi-kan-ikke-bygge-os-ud-af-elektrificeringskrisen-men-forbrugsfleksibilitet-kan-aflaste-elnettet
    Like
    1
    0 Kommentarer 0 Delinger 509 Visninger
  • Refleksioner fra Børsen Bæredygtig Summit 2026

    Børsen Bæredygtig Summit 2026 understregede, at den grønne dagsorden er en grundlæggende præmis i et komplekst beslutningsrum.

    Lars Fruergaard Jørgensen validerede behovet for visionært mod i en tid præget af handelssanktioner og geopolitisk pres, men også at stille langsigtet kapital til rådighed til omstillingen. ( læs artiklen https://lnkd.in/ewWZ-xfc )
    Samtalen her er et afgørende strategisk værktøj til at navigere i usikkerhed frem mod 2030 og at vi som forbrugere stiller krav og også bruges vores penge ift den nødvendige omstilling.

    Omstillingen er gået fra at være et valg til at være en uomgængelig operational virkelighed for alle virksomheder.


    Spændende og vigtige pointer:

    Regenerativ Resiliens:
    Laura Storm og Louise Raaschou dokumenterede, hvordan regenerative principper kobler trivsel og performance for at bygge organisationer, der styrkes gennem kriser.

    Nordisk Datarealisme:
    Samu Slotte (Danske Bank) punkterede myten om tabt tempo. Med et næsten fossilfrit elsystem i Norden er fundamentet lagt for næste fase: massiv elektrificering af industrien.

    Infrastruktur :
    Vi udnytter kun 16% af elnettets kapacitet kunne Lars Bonderup Bjørn
    (EWII) fortælle og det giver muligheder her midt i den noget chokerende udmelding fra Energinet. det kræver dog at batterier bliver lovmæssigt godkendte som tilslutning til det bestående elnet for at sikre os imood spidsbelastnings udving.

    Sælgerne skal skabe værdi:
    Mens tekniske flaskehalse skal løses, skal ESG integreres direkte i B2B-salget via 4T-modellen for at veksle bæredygtighed til reel kommerciel værdi fortalte Steffen Max Høgh.

    Vi ser et markant skifte mod "stickiness" ((vedholdenhed)).
    Som Lene Bjørn Serpa påpegede, skal integrationen af bæredygtighed være robust nok til at holde i modvind.
    Evnen til at balancere klima og naturhensyn mod geopolitisk sikkerhed og handelssanktioner er nu den vigtigste ledelseskompetence.

    Hvad sker der reelt i USA
    - spændende indlæg fra den danske ambassadør i USA Jesper Møller Sørensen
    USA er i dag splittet i et regulært kludetæppe af klimalovgivning. Mens den føderale regering og Trump trækker i bremsen, har delstaterne overtaget førertrøjen
    Stater som Californien, New York og Minnesota øger ambitionerne. De indfører egne strenge krav om 100 % ren strøm, fremmer elbil-infrastruktur og sagsøger fossile selskaber for klimaskader

    Det mest bemærkelsesværdige fænomen er, at de republikansk-ledede stater reelt fører an i udbygningen af vedvarende energi.
    Her handler det ikke om klimaideologi, men om ren, kold forretning og økonomisk sund fornuft.
    Texas er den stat i USA, der producerer absolut mest vedvarende energi (over 150.000 GWh årligt). Iowa dækker over 60 % af sit elforbrug via vindenergi. Faktisk er 6 ud af de 10 førende stater inden for vedvarende energi traditionelt republikanske stater


    Link til dagen og programmet :https://borsen.dk/summit-2026
    Refleksioner fra Børsen Bæredygtig Summit 2026 Børsen Bæredygtig Summit 2026 understregede, at den grønne dagsorden er en grundlæggende præmis i et komplekst beslutningsrum. Lars Fruergaard Jørgensen validerede behovet for visionært mod i en tid præget af handelssanktioner og geopolitisk pres, men også at stille langsigtet kapital til rådighed til omstillingen. ( læs artiklen https://lnkd.in/ewWZ-xfc ) Samtalen her er et afgørende strategisk værktøj til at navigere i usikkerhed frem mod 2030 og at vi som forbrugere stiller krav og også bruges vores penge ift den nødvendige omstilling. Omstillingen er gået fra at være et valg til at være en uomgængelig operational virkelighed for alle virksomheder. Spændende og vigtige pointer: Regenerativ Resiliens: Laura Storm og Louise Raaschou dokumenterede, hvordan regenerative principper kobler trivsel og performance for at bygge organisationer, der styrkes gennem kriser. Nordisk Datarealisme: Samu Slotte (Danske Bank) punkterede myten om tabt tempo. Med et næsten fossilfrit elsystem i Norden er fundamentet lagt for næste fase: massiv elektrificering af industrien. Infrastruktur : Vi udnytter kun 16% af elnettets kapacitet kunne Lars Bonderup Bjørn (EWII) fortælle og det giver muligheder her midt i den noget chokerende udmelding fra Energinet. det kræver dog at batterier bliver lovmæssigt godkendte som tilslutning til det bestående elnet for at sikre os imood spidsbelastnings udving. Sælgerne skal skabe værdi: Mens tekniske flaskehalse skal løses, skal ESG integreres direkte i B2B-salget via 4T-modellen for at veksle bæredygtighed til reel kommerciel værdi fortalte Steffen Max Høgh. Vi ser et markant skifte mod "stickiness" ((vedholdenhed)). Som Lene Bjørn Serpa påpegede, skal integrationen af bæredygtighed være robust nok til at holde i modvind. Evnen til at balancere klima og naturhensyn mod geopolitisk sikkerhed og handelssanktioner er nu den vigtigste ledelseskompetence. Hvad sker der reelt i USA - spændende indlæg fra den danske ambassadør i USA Jesper Møller Sørensen USA er i dag splittet i et regulært kludetæppe af klimalovgivning. Mens den føderale regering og Trump trækker i bremsen, har delstaterne overtaget førertrøjen Stater som Californien, New York og Minnesota øger ambitionerne. De indfører egne strenge krav om 100 % ren strøm, fremmer elbil-infrastruktur og sagsøger fossile selskaber for klimaskader Det mest bemærkelsesværdige fænomen er, at de republikansk-ledede stater reelt fører an i udbygningen af vedvarende energi. Her handler det ikke om klimaideologi, men om ren, kold forretning og økonomisk sund fornuft. Texas er den stat i USA, der producerer absolut mest vedvarende energi (over 150.000 GWh årligt). Iowa dækker over 60 % af sit elforbrug via vindenergi. Faktisk er 6 ud af de 10 førende stater inden for vedvarende energi traditionelt republikanske stater Link til dagen og programmet :https://borsen.dk/summit-2026
    0 Kommentarer 0 Delinger 991 Visninger
  • Den grønne omstilling i en nøddeskal. Danmark skal skaffe energien til at skabe den grønne brint til den tyske industri, og det er tilstrækkeligt vigtigt til at tilsidesætte en masse andre grønne projekter, eksempelvis elnettet for almindelige borgere og små industrier. De store energiøer i Nord og Østersøen er ikke projekter til borgere, men til tysk industri.

    https://nyheder.tv2.dk/live/kort-nyt/tyske-milliarder-tildeles-danske-brintprojekter?entry=198a8046-4c28-4d5e-b4d5-e4c145957d4c
    Den grønne omstilling i en nøddeskal. Danmark skal skaffe energien til at skabe den grønne brint til den tyske industri, og det er tilstrækkeligt vigtigt til at tilsidesætte en masse andre grønne projekter, eksempelvis elnettet for almindelige borgere og små industrier. De store energiøer i Nord og Østersøen er ikke projekter til borgere, men til tysk industri. https://nyheder.tv2.dk/live/kort-nyt/tyske-milliarder-tildeles-danske-brintprojekter?entry=198a8046-4c28-4d5e-b4d5-e4c145957d4c
    NYHEDER.TV2.DK
    Tyske milliarder tildeles danske brintprojekter
    TV 2 serverer et kort og præcist overblik over alle dagens nyheder. Få overblik nu.
    0 Kommentarer 0 Delinger 447 Visninger
  • Det samlede danske olieforbrug er faldet med 5 % på blot et år, og det danske olieforbrug er dermed rekordlavt.

    Elbilernes store popularitet kan nu ses direkte i statistikkerne.
    Men succesen med personbilerne er kun første etape. Skibe og fly – som tilsammen også tegner sig for en stor del af de globale udledninger – kan endnu ikke drives alene på vedvarende energi, ligesom el-lastbilerne fortsat er i sin begyndelse.

    https://www.drivkraftdanmark.dk/aktuelt/elbilernes-fremmarch-giver-rekordlavt-dansk-olieforbrug/
    Det samlede danske olieforbrug er faldet med 5 % på blot et år, og det danske olieforbrug er dermed rekordlavt. Elbilernes store popularitet kan nu ses direkte i statistikkerne. Men succesen med personbilerne er kun første etape. Skibe og fly – som tilsammen også tegner sig for en stor del af de globale udledninger – kan endnu ikke drives alene på vedvarende energi, ligesom el-lastbilerne fortsat er i sin begyndelse. https://www.drivkraftdanmark.dk/aktuelt/elbilernes-fremmarch-giver-rekordlavt-dansk-olieforbrug/
    Like
    Love
    Yay
    3
    0 Kommentarer 0 Delinger 285 Visninger
Flere resultater