• Redningsplanken til Danmarks største klimaforurener "Aalborg Portland" bliver dobbelt så dyr som forventet.
    - Og sådan er det med alle de projekter staten er økonomisk involveret i.

    Om få år skal Aalborg Portland suge tonsvis af CO2 ud af deres skorstene. Det skal cementfabrikken, fordi den er Danmarks absolut største enkeltudleder af CO2.

    Nu viser det sig, at regningen for statskassen ender langt dyrere end forventet.
    - Det er blevet cirka dobbelt så dyrt, som den tidligere regering havde forventet, siger Tobias Johan Sørensen, senioranalytiker hos tænketanken Concito.

    Aalborg Portland vil over 15 år modtage 16,5 milliarder kroner. Det svarer årligt til 183 kroner per dansker.
    - Set i de aspekt; hvor meget bidrager cementproduktionen med til det danske samfund, i kroner og øre?

    #Socii #CO2 #forurening #statstilskud #økonomi
    Redningsplanken til Danmarks største klimaforurener "Aalborg Portland" bliver dobbelt så dyr som forventet. - Og sådan er det med alle de projekter staten er økonomisk involveret i. Om få år skal Aalborg Portland suge tonsvis af CO2 ud af deres skorstene. Det skal cementfabrikken, fordi den er Danmarks absolut største enkeltudleder af CO2. Nu viser det sig, at regningen for statskassen ender langt dyrere end forventet. - Det er blevet cirka dobbelt så dyrt, som den tidligere regering havde forventet, siger Tobias Johan Sørensen, senioranalytiker hos tænketanken Concito. Aalborg Portland vil over 15 år modtage 16,5 milliarder kroner. Det svarer årligt til 183 kroner per dansker. - Set i de aspekt; hvor meget bidrager cementproduktionen med til det danske samfund, i kroner og øre? #Socii #CO2 #forurening #statstilskud #økonomi
    WWW.DR.DK
    Redningsplanken til Danmarks største klimaforurener bliver dobbelt så dyr som forventet
    Det vil koste 183 kroner per dansker årligt at få reduceret Aalborg Portlands klimaaftryk.
    Like
    1
    0 Kommentarer 0 Delinger 166 Visninger
  • Mette Frederiksens nye regeringen splitter landet økonomisk og hvem holder sikkerhedsnette reelt under pensionisterne på sigt, i et samfund med inflation, hvor alle andre bare rager til sig?

    #Socii #regeringssvigt #inflation #skattesmæk #MetteFrederiksen
    😡 Mette Frederiksens nye regeringen splitter landet økonomisk og hvem holder sikkerhedsnette reelt under pensionisterne på sigt, i et samfund med inflation, hvor alle andre bare rager til sig? #Socii #regeringssvigt #inflation #skattesmæk #MetteFrederiksen
    FINANS.DK
    Danmark har fået en meget rød regering: Et af de tydeligste tegn står på side 49 i regeringsgrundlaget
    Finanssektoren skal fremover betale hele 7 procentpoint mere end andre private sektorer i selskabsskat. Der er ingen anden årsag end, at man ikke kan lide bankerne. Det er rendyrket populisme og en politisk straffeaktion. Det hører ikke hjemme i en moderne retsstat.
    0 Kommentarer 0 Delinger 255 Visninger
  • Regeringen på storindkøb - Den danske regering har anmodet USA om at købe 200 missiler af typen AGM-158 JASSM-ER, oplyser ministeriet.
    -Og USA's udenrigsministerium har fredag godkendt et muligt salg af missiler til Danmark for 842 millioner dollar - hvilket svarer til omkring 5,5 milliarder kroner.

    Det foreslåede salg vil understøtte USA's udenrigspolitiske mål og nationale sikkerhedsinteresser ved at styrke sikkerheden hos en NATO-allieret, som bidrager til politisk stabilitet og økonomisk fremgang i Europa, skriver det amerikanske udenrigsministerium i pressemeddelelsen.

    Det er våbenproducenten Lockheed Martin, som er hovedleverandør af missilerne, lyder det.

    #Socii #missiler #LockheedMartin #USA #NATO #Europa
    Regeringen på storindkøb - Den danske regering har anmodet USA om at købe 200 missiler af typen AGM-158 JASSM-ER, oplyser ministeriet. -Og USA's udenrigsministerium har fredag godkendt et muligt salg af missiler til Danmark for 842 millioner dollar - hvilket svarer til omkring 5,5 milliarder kroner. Det foreslåede salg vil understøtte USA's udenrigspolitiske mål og nationale sikkerhedsinteresser ved at styrke sikkerheden hos en NATO-allieret, som bidrager til politisk stabilitet og økonomisk fremgang i Europa, skriver det amerikanske udenrigsministerium i pressemeddelelsen. Det er våbenproducenten Lockheed Martin, som er hovedleverandør af missilerne, lyder det. #Socii #missiler #LockheedMartin #USA #NATO #Europa
    WWW.SEOGHOER.DK
    USA godkender muligt milliardsalg af missiler til Danmark
    Udenrigsministeriet i USA giver grønt lys til potentielt salg af krydsermissiler til det danske militær
    Angry
    3
    1 Kommentarer 0 Delinger 457 Visninger
  • Mette Frederiksen bakker op om EU-udvidelse, mens europæiske ledere diskuterer, hvordan unionen undgår nye blokeringer indefra.

    Er der frygt for ny "Orbán"?
    Mette Frederiksen er på linje med størstedelen af Europas stats- og regeringschefer, der støtter udvidelse af EU. Men flere lande ønsker samtidig at gentænke EU’s optagelsesproces.

    Det skyldes blandt andet erfaringer med Ungarns tidligere premierminister, Viktor Orbán, der blokerede flere beslutninger herunder støtte til Ukraine og sanktioner mod Rusland.

    - Jeg tror, at jo flere lande der kommer med, jo mere må vi kigge ind i også at kunne træffe beslutninger på en anden måde, så ingen kan forsinke os i at gøre det, der skal til, for eksempel i oprustningen af Europa, som er det allervigtigste, siger Mette Frederiksen.

    EU-landene står derfor i et dilemma. På den ene side vil de have østlande væk fra Putin og ind i den europæiske familie. Men samtidig kan flere medlemmer svække unionens handlekraft.

    Det har fået Tysklands kansler, Friedrich Merz, til at foreslå en ny optagelsesmodel, hvor kandidatlande som Ukraine kan få mulighed for at tage del i EU-Kommissionen og EU-Parlamentet – men uden stemmeret.

    Ukraines præsident Zelenskyj var dog hurtig til at afvise forslaget:
    - Det vil være unfair at lade Ukraine være til stede i EU uden at give os en stemme.
    Zelenskyj har været en stor fortaler for landets EU-medlemskab, som han mener er til gavn for både Ukraine og Europas sikkerhed.

    #Socii #Ukraine #EUmedlemsskab #EUKommissionen #EUParlamentet #MetteFrederiksen
    Mette Frederiksen bakker op om EU-udvidelse, mens europæiske ledere diskuterer, hvordan unionen undgår nye blokeringer indefra. Er der frygt for ny "Orbán"? Mette Frederiksen er på linje med størstedelen af Europas stats- og regeringschefer, der støtter udvidelse af EU. Men flere lande ønsker samtidig at gentænke EU’s optagelsesproces. Det skyldes blandt andet erfaringer med Ungarns tidligere premierminister, Viktor Orbán, der blokerede flere beslutninger herunder støtte til Ukraine og sanktioner mod Rusland. - Jeg tror, at jo flere lande der kommer med, jo mere må vi kigge ind i også at kunne træffe beslutninger på en anden måde, så ingen kan forsinke os i at gøre det, der skal til, for eksempel i oprustningen af Europa, som er det allervigtigste, siger Mette Frederiksen. EU-landene står derfor i et dilemma. På den ene side vil de have østlande væk fra Putin og ind i den europæiske familie. Men samtidig kan flere medlemmer svække unionens handlekraft. Det har fået Tysklands kansler, Friedrich Merz, til at foreslå en ny optagelsesmodel, hvor kandidatlande som Ukraine kan få mulighed for at tage del i EU-Kommissionen og EU-Parlamentet – men uden stemmeret. Ukraines præsident Zelenskyj var dog hurtig til at afvise forslaget: - Det vil være unfair at lade Ukraine være til stede i EU uden at give os en stemme. Zelenskyj har været en stor fortaler for landets EU-medlemskab, som han mener er til gavn for både Ukraine og Europas sikkerhed. #Socii #Ukraine #EUmedlemsskab #EUKommissionen #EUParlamentet #MetteFrederiksen
    WWW.DR.DK
    Europa har vokseværk, men ledere frygter ny Orbán i unionen
    Mette Frederiksen bakker op om EU-udvidelse, mens europæiske ledere diskuterer, hvordan unionen undgår nye blokeringer indefra.
    0 Kommentarer 0 Delinger 348 Visninger
  • Artiklen giver et godt billede af den store opgave regeringen står overfor med omformning af landbruget.

    https://www.information.dk/indland/leder/2026/06/groenne-omkalfatring-dansk-landbrug-kraever-stamina?kupon=eyJpYXQiOjE3ODA3NzMzMzgsInN1YiI6IjE3MzI0ODo4NDAyMDgifQ.kfHZDhn21hMt7kN5g-AGmQ
    Artiklen giver et godt billede af den store opgave regeringen står overfor med omformning af landbruget. https://www.information.dk/indland/leder/2026/06/groenne-omkalfatring-dansk-landbrug-kraever-stamina?kupon=eyJpYXQiOjE3ODA3NzMzMzgsInN1YiI6IjE3MzI0ODo4NDAyMDgifQ.kfHZDhn21hMt7kN5g-AGmQ
    WWW.INFORMATION.DK
    Den grønne omkalfatring af dansk landbrug kræver mod og stamina
    Den nye regering lægger op til den mest vidtgående landbrugsreform i 100 år. Men processens mange tandhjul er endnu ikke synkroniseret, og på Axelborg ulmer vreden
    Like
    5
    0 Kommentarer 0 Delinger 487 Visninger
  • Tak til Vanopslagh for forslaget til navn på den nye regering, det tager jeg til mig med glæde

    Rødkløver, er det han vil kalde regeringen, det vil jeg også, derudover vil jeg holde øje med regeringens ageren, den skal jo leve op til sit navn
    Tak til Vanopslagh for forslaget til navn på den nye regering, det tager jeg til mig med glæde 😊 Rødkløver, er det han vil kalde regeringen, det vil jeg også, derudover vil jeg holde øje med regeringens ageren, den skal jo leve op til sit navn 🤩
    Like
    Yay
    5
    0 Kommentarer 0 Delinger 163 Visninger
  • Fra ministerbil til ladcykel: Rasmus Stoklund mister posten – men vinder morgenerne med børnene... Rasmus Stoklund overdrager udlændingeministeriet til Morten Bødskov.

    Med en ny regering og nye folk på ministerposterne må socialdemokraten Rasmus Stoklund (S) valgt i Frederikssund-kredsen senere i dag aflevere nøglerne til ministerkontoret.

    Mens det politiske karriereforløb tager en ny drejning, åbner der sig samtidig et mere jordnært perspektiv: Flere morgener på ladcykel med børnene - til deres store begejstring.
    🤥 Fra ministerbil til ladcykel: Rasmus Stoklund mister posten – men vinder morgenerne med børnene... Rasmus Stoklund overdrager udlændingeministeriet til Morten Bødskov. Med en ny regering og nye folk på ministerposterne må socialdemokraten Rasmus Stoklund (S) valgt i Frederikssund-kredsen senere i dag aflevere nøglerne til ministerkontoret. 😉 Mens det politiske karriereforløb tager en ny drejning, åbner der sig samtidig et mere jordnært perspektiv: Flere morgener på ladcykel med børnene - til deres store begejstring.
    WWW.SN.DK
    Fra ministerbil til ladcykel: Rasmus Stoklund mister posten – her er hans reaktion
    Med en ny regering og nye folk på ministerposterne må socialdemokraten Rasmus Stoklund (S) valgt i Frederikssund-kredsen senere i dag aflevere nøglerne til ministerkontoret
    0 Kommentarer 0 Delinger 317 Visninger
  • # københavnerministerium

    Så fik vi et københavnerministerium og ikke et ord om et Danmark i balance i regeringsgrundlaget.
    OG DOG. En minister bor ikke i eller nær København. Transportminister Signe Munk fra Fur.
    Det glæder os her på Skiveegnen. Så vi ser frem til gratis færge til Fur hele året!
    Måske skulle vi, os her vest for store/lillebælt overveje om det ikke var bedre at være en del af Nordtyskland. ….Slesvig Holsten.
    Lidt upraktisk at Folketinget mm ligger i Udkantsdanmark. ( DK s centrum ligger et sted nær himmelbjerget
    # københavnerministerium Så fik vi et københavnerministerium og ikke et ord om et Danmark i balance i regeringsgrundlaget. OG DOG. En minister bor ikke i eller nær København. Transportminister Signe Munk fra Fur. Det glæder os her på Skiveegnen. Så vi ser frem til gratis færge til Fur hele året! Måske skulle vi, os her vest for store/lillebælt overveje om det ikke var bedre at være en del af Nordtyskland. ….Slesvig Holsten. Lidt upraktisk at Folketinget mm ligger i Udkantsdanmark. ( DK s centrum ligger et sted nær himmelbjerget
    0 Kommentarer 0 Delinger 174 Visninger
  • Kaffeklubben er på krigsstien
    Flere dårlige valg og spekulationer om en snarlig exit udhuler Mette Frederiksens politiske magt... Hun ligger som hun selv har redt.
    Bliver denne regeringsperiode sandhedens time, for fortidens ugerninger.


    #Socii #kaffeklubben #MetteFrederiksen #krigsstien
    🤪 Kaffeklubben er på krigsstien Flere dårlige valg og spekulationer om en snarlig exit udhuler Mette Frederiksens politiske magt... Hun ligger som hun selv har redt. Bliver denne regeringsperiode sandhedens time, for fortidens ugerninger. #Socii #kaffeklubben #MetteFrederiksen #krigsstien
    WWW.DR.DK
    Analyse: De socialdemokratiske kaffeklubber er på krigsstien, og en stærkt svækket Mette Frederiksen får svært ved at slå uroen ned
    Flere dårlige valg og spekulationer om en snarlig exit udhuler Mette Frederiksens politiske magt.
    1 Kommentarer 0 Delinger 363 Visninger
  • Kaffeklubben er på krigsstien
    Flere dårlige valg og spekulationer om en snarlig exit udhuler Mette Frederiksens politiske magt... Hun ligger som hun selv har redt.
    Bliver denne regeringsperiode sandhedens time, for fortidens ugerninger.


    #Socii #kaffeklubben #MetteFrederiksen #krigsstien
    🤪 Kaffeklubben er på krigsstien Flere dårlige valg og spekulationer om en snarlig exit udhuler Mette Frederiksens politiske magt... Hun ligger som hun selv har redt. Bliver denne regeringsperiode sandhedens time, for fortidens ugerninger. #Socii #kaffeklubben #MetteFrederiksen #krigsstien
    WWW.DR.DK
    Analyse: De socialdemokratiske kaffeklubber er på krigsstien, og en stærkt svækket Mette Frederiksen får svært ved at slå uroen ned
    Flere dårlige valg og spekulationer om en snarlig exit udhuler Mette Frederiksens politiske magt.
    Like
    1
    0 Kommentarer 0 Delinger 138 Visninger
Flere resultater